דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אזעקה לבית עם גלאי וילון חיצוני מאת להב שיווק 

מאת    [ 17/03/2010 ]

מילים במאמר: 641   [ נצפה 2790 פעמים ]


הרבה מבוני הבתים הפרטיים איתם אני נפגש כדי לתת הצעת מחיר לאזעקה, אינטרקום ומצלמות אבטחה, מתחילים את השיחה ב" אני לא רוצה גלאים פנימיים בכלל, רק חיצוניים", ולאחר שאני מדגים ומסביר את יתרונות של גלאי נפח חיצוני מול גלאי וילון  חיצוני והפוך, רובם מעוניינים להתקין גלאי וילון חיצוניים בלבד, משום שהם קטנים ואסטטיים.


לאחרונה הוציאה חברת מקסימום לשוק גלאי נפח חיצוני מדגם אאוטלוק שהוא קצת גונב את ההצגה מגלאי הנפח החיצוני מדגם גארד האיכותי והנפוץ (גם של מקסימום) משום שהוא קטן ומעוצב בצורה חדשנית, ביחס לכל גלאי נפח חיצוני אחר הקיים בשוק. עדיין, רב בעלי הבתים מעדיפים גלאי וילון חיצוניים.


ישנם יתרונות רבים לגלאי וילון חיצוני על פני כל גלאי נפח. ראשית הוא צר וקצר וניתן להתקנה בתוך נישת החלון, כך שאינו בולט מקו בניין (קו אפס). מעבר לכך, הוא מוחלט יותר, גנב אינו יכול לעשות את עצמו חתול כדי להתחמק מהקרניים התחתונות כמו שניתן לעשות מול גלאי נפח. יש לציין שלגנב יהיה מאד קשה עד בלתי אפשרי גם לפרוץ תריס חשמלי וחלון כשהוא בגובה של 30 ס"מ מהקרקע, ולכן אני תמיד ממליץ על גלאי נפח חיצוני היכן שניתן להתקינו מבלי חשש של אזעקות שווא מכיוון של צמחיה עבוטה הקרובה לחלון, לדוגמה.


באופן כללי, אני נוהג להתאים את הגלאי לפתח, לחלון, לתכנון של הריהוט של הרחבה עליה יגן הגלאי ולאורח החיים של בני הבית.
במידה והלקוחות מעוניינים להיות מוגנים מפריצה דרך אחד מחלונות דרי השינה ועדיין לישון עם חלון פתוח, גלאי וילון חיצוני יהיה הפתרון האידיאלי. אופציה נוספת במקרה זה, היא תכנון של גלאי אקטיבי (גלאי קרן) המורכב משתי יחידות: האחת שולחת שתי קרני לייזר דקות והשנייה מקבלת אותן. כאשר היחידה המקבלת מפסיקה לקבל את שתי הקרניים משום שמשהו עומד בין שתי היחידות, תופעל מערכת האזעקה. יתרונה של אופציה זו הוא במחירה הנמוך. גלאי אקטיבי שולח קרניים צרות למרחק מינימלי של 10 מטרים. במידה והחלונות עליהן הוא מגן אינם גבוהים, נגיד 70 ס"מ אזי, התקנת הגלאי במרכז החלון תקשה מאד להיכנס מעל הקרן או מתחתיה מבלי להפעיל את האזעקה. מאחר ואני מתכנן גלאי אקטיבי רק בחלונות קומות עליונות ולא בקומת קרקע, אופציה זו יכולה להוריד את הכדאיות של הגנב לפרוץ לאותם חלונות עד לאפס.


חסרונה של אופציה זו, הוא בכך שבשנים האחרונות   בתים רבים מותקנים חלונות גבוהים של עד 2.40 מטרים- מדופן תחתונה עד לדופן עליונה- ואז כדי להגן על חלונות כאלו באמצעות גלאי אקטיבי יש צורך בשלושה- ארבעה זוגות של גלאים עם 6-8 נקודות חשמל. זה יהיה מאד יקר ומאד מכוער לראות 6-8 בליטות גדולות כאלו על קיר חיצוני של הבית.


לכן, כאשר יש חלונות גדולים בקומות עליונות אני ממליץ על גלאי וילון בלבד לכל חלון או שניים, בהתאם במרחק ביניהם, טווח מקסימלי של גלאי וילון חיצוני של מקסימום הוא 4 מטרים קדימה ו-2 מטרים למטה בזוית של 90 מעלות.


חשוב לציין, שאם מדובר בחלונות שהם בגובה של 6 מטרים מעל הקרקע, ואין שום פרגולה בין הקומות שיכולה להוות בסיס עבור הגנב לפרוץ בניחותא לביתכם, יש סבירות מאד נמוכה שהגנב יחליט להפיק משימה בלתי אפשרית רק כדי לפרוץ לביתכם האנונימי ולסכן את חייו בגובה של 6 מטרים. עם כל הקרדיט שאתם נותנים לגנבים, אם אין להם סיבה לפרוץ ספציפית לבית שלכם, הם יחפשו את הבית שהכי קל לפרוץ אליו. כך שבמידה והבית שלכם מוקף בגלאים חיצוניים, נפח או וילון, או שאתם מגדלים בחצר כנופיית כלבי רוטוויילר, יש להניח הגנב יבחר בית אחר לפרוץ אליו.


בבתים בהם בני הבית הם שומרי שבת והם מעוניינים במערכת האזעקה תגן עליהם גם כשהם מסתובבים בחצר בשבת בבוקר, גלאי וילון חיצוני בכל חלון בקומת הקרקע הוא האופציה היחידה הרלוונטית עבורם. גם כאשר אין עשר המונע כניסת שכנים או אנשי מכירות למתחם החצר, לא ניתן להתקין גלאי נפח חיצוני בחצר מבלי לחשוש שהאזעקה תתפוס את האורח התמים ותעפיל את הסירנות. במקרים אלו יתוכנן גלאי ליון חיצוני בקומת הקרקע, ובהתאם למיקום הפרגולות וחניות מקורות גם על חלונות הקומה העליונה.





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב